Публикатор

Aktualności

Lista rankingowa wniosków


Lista rankingowa wniosków


Wstrzymanie naboru wniosków o organizację szkoleń indywidualnych dla osób bezrobotnych, refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.

 Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim informuje, że wstrzymuje przyjmowanie wniosków o:

·  organizację szkoleń indywidualnych dla osób bezrobotnych;

·  refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy;

·  przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.


Wnioski będą przyjmowane do dnia 31 stycznia 2025 r. do godziny 15:00.


Listy rankingowe wniosków


Ogłoszenie naboru wniosków w trybie konkursowym na organizację prac interwencyjnych, staży, szkoleń, refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy i przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

  1. Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim ogłasza nabór wniosków w trybie konkursowym na:
  1. organizację prac interwencyjnych;
  2. organizację staży;
  3. organizację szkoleń indywidualnych dla osób bezrobotnych;
  4. refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy;
  5. przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
  1. Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim w 2025 roku będzie realizował ww. formy aktywizacji zgodnie z uchwałą nr 7/2024 Powiatowej Rady Rynku Pracy
    z dnia 30 grudnia 2024 r.
                                                                                                    
  1. Ze względu na posiadanie środków finansowych przeznaczonych na realizację ww. form wsparcia w ramach:
  • Funduszu Pracy,
  • EFS+ „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie lidzbarskim (III)" – program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021 – 2027 (FEWiM),
Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie prawo samodzielnego kwalifikowania pozytywnie rozpatrzonych wniosków na jedno z ww. źródeł finansowania w ramach posiadanego limitu. Należy przy tym wskazać, że przy kwalifikowaniu wniosków do wsparcia finansowanego z EFS+ Powiatowy Urząd Pracy w pierwszej kolejności obejmie wsparciem osoby bezrobotne znajdujące się w niżej wymienionych grupach priorytetowych, określonych w programie:

a) osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym w szczególności te, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu – tzw. osoby z kategorii NEET;
 
b)
  • kobiety,
  • osoby z niepełnosprawnościami,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • osoby o niskich kwalifikacjach.
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
 
IV.     Informacje o zasadach rozpatrywania wniosków w trybie konkursowym:
 
  1.  INFORMACJE PODSTAWOWE:
1.1 Termin składania
i przyjmowania wniosków:
Wnioski będą przyjmowane od 13 stycznia 2025 r. w trybie ciągłym do odwołania, tj. do zamknięcia/wstrzymania naboru wniosków.
1.2 Terminy
rozpatrywania
wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
1.3 Miejsce składania
wniosków:

 
Wnioski można składać bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy
w Lidzbarku Warmińskim przy ul. Dębowej 8 lub w siedzibie Punktu Filialnego
w Ornecie przy ul. Dworcowej 4 w godzinach 7:00 – 15:00.
1.4 Sposób składania
wniosków:

 
Wnioski można składać osobiście lub za pośrednictwem kuriera lub poczty tradycyjnej  bądź elektronicznej (w przypadku wniosków doręczonych drogą korespondencyjną liczy się data wpływu wniosku do Urzędu). Każdy wniosek zostanie zarejestrowany w rejestrze wniosków i otrzyma niepowtarzalny numer identyfikacyjny. Wnioskodawca zostanie poinformowany o nadanym numerze identyfikacyjnym osobiście w chwili składania wniosku lub pisemnie. Złożenie wniosku na poszczególne formy aktywizacji nie jest równoznaczne z przyznaniem wsparcia.
1.5 Wzory wniosków: Wnioski należy składać na obowiązujących w urzędzie formularzach dostępnych na stronie internetowej https://lidzbarkwarminski.praca.gov.pl/
 
Linki do wniosków o:
  1. organizację prac interwencyjnych,
  2. organizację staży,
  3. skierowanie na szkolenie indywidualne,
  4. refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,
  5. przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
  1. INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE:
2.1 Prace
interwencyjne:
Prace interwencyjne organizowane są na okres 9 m-cy.
Wnioskodawca we wniosku wskazuje nie dłuższy niż 6 miesięczny okres podlegający refundacji.
 
UWAGA!
W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski, w których wnioskodawca zadeklaruje dalsze zatrudnienie po okresie trwania prac interwencyjnych,
na co najmniej 1 m-c.


Więcej informacji w Regulaminie,
Ponadto na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów, tj. https://uokik.gov.pl/pomoc-publiczna znajdują się szczegółowe informacje dotyczące pomocy de minimis oraz wszelkie akty prawne związane z jej udzielaniem.
Dokumenty
do pobrania:
  1. Wniosek o organizację prac interwencyjnych
  2. Karta oceny formalnej wniosku o organizację prac interwencyjnych
  3. Karta oceny merytorycznej wniosku o organizację prac interwencyjnych
2.2 Staże
  1. Wnioskodawca we wniosku wskazuje nie dłuższy niż 6 miesięczny okres odbywania stażu.
  2. Wnioskodawca we wniosku deklaruje zatrudnienie osób bezrobotnych wskazanych we wniosku po odbyciu stażu na okres co najmniej 3 m-cy 
    w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
W przypadku wnioskodawców takich jak jednostki administracji publicznej, w tym rządowe i samorządowe; jednostki wojskowe itp. wnioskodawca we wniosku deklaruje zatrudnienie osób bezrobotnych wskazanych we wniosku po odbyciu stażu na okres co najmniej 1 m-ca  w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.

UUWAGA! 
Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim w 2025 r. nie będzie organizował staży w zawodach należących do grupy zawodów „sprzedawcy i pokrewni".
W związku z powyższym wnioski o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu
w zawodach należących do ww. grupy zawodów będą rozpatrywane negatywnie. Powodem przyjęcia ww. zasady jest duża liczba osób bezrobotnych zarejestrowanych w ewidencji tutejszego PUP, która posiada kwalifikacje do wykonywania pracy w zawodzie sprzedawcy i pokrewni. W związku z tym niecelowe i nieracjonalne jest organizowanie staży dla osób bezrobotnych w ww. zawodach. Urząd zastrzega sobie jednak prawo do odstąpienia od ww. przyjętej zasady
w przypadku zmiany sytuacji na lokalnym rynku pracy.
 
  1. Osoby bezrobotne skierowane na staż mogą ubiegać się o dokonywanie zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania stażu i powrotu przez okres odbywania stażu. Urząd zastrzega sobie prawo do odmowy ww. zwrotu w przypadku wyczerpania limitu środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
Więcej informacji w Regulaminie.
  Dokumenty do pobrania
  1. Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu
  2. Karta oceny formalnej wniosku o zawarcie umowy
    o zorganizowanie stażu
  3. Karta oceny merytorycznej wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szkolenia
indywidualne:
  1. Koszt szkolenia indywidualnego w danym roku nie może przekroczyć 300 % przeciętnego wynagrodzenia.
Przeciętne wynagrodzenie - oznacza to przeciętne wynagrodzenie w poprzednim kwartale, od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
  1. Wnioskodawca we wniosku musi uzasadnić celowość szkolenia, zwłaszcza poprzez podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej po ukończonym szkoleniu.
  2. Preferowane będą szkolenia zakończone egzaminem, po którym uzyskuje się uprawnienia zawodowe.
  3. Wnioskodawca, którego wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie musi otrzymać skierowanie na szkolenie przed jego rozpoczęciem.
  4. Szkolenie indywidualne finansowane przez Powiatowy Urząd Pracy
    w Lidzbarku Warmińskim może realizować jedynie instytucja szkoleniowa posiadająca wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (rejestr dostępny jest na stronie www.ris.praca.gov.pl ).
  5. Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim nie realizuje: szkoleń indywidualnych, które nie kończą się nabyciem kwalifikacji zawodowych tj.:
  • kierunku: prawo jazdy kat. B,
  • szkoleń językowych (z wyłączeniem szkoleń, których język obcy jest dodatkowym elementem szkolenia podstawowego lub jest powiązany ze słownictwem branżowym).
Więcej informacji w Regulaminie,

Ponadto na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, https://uokik.gov.pl/pomoc-publiczna znajdują się szczegółowe informacje dotyczące pomocy de minimis oraz wszelkie akty prawne związane z jej udzielaniem.
Dokumenty do pobrania:
  1. Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne 
  2. Karta oceny formalnej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne
  3. Karta oceny merytorycznej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne
2.4 Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy:
 
  1. Wnioskodawca może otrzymać refundację maksymalnie
    w kwocie  nieprzekraczającej 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Przeciętne wynagrodzenie - oznacza to przeciętne wynagrodzenie w poprzednim kwartale, od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
  1. Refundacja będzie przyznawana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania
    z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
 
Zasady dotyczące organizacji ww. form wsparcia zawarte są w Regulaminie Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim w sprawie szczegółowych zasad przyznawania środków finansowych na organizację poszczególnych form wsparcia.

Więcej informacji w Regulaminie.
 
Dokumenty do pobrania:
  1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
  2. Karta oceny formalnej wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
  3. Karta oceny merytorycznej wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia pracy.
2.5 Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:
  1. Wnioskodawca może otrzymać jednorazowo środki finansowe maksymalnie w kwocie  nieprzekraczającej 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Przeciętne wynagrodzenie - oznacza to przeciętne wynagrodzenie w poprzednim kwartale, od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
  1. Jednorazowe środki będą przyznawane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania
    z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
 
Zasady dotyczące organizacji ww. form wsparcia zawarte są w Regulaminie Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim w sprawie szczegółowych zasad przyznawania środków finansowych na organizację poszczególnych form wsparcia.
Więcej informacji w Regulaminie.
Dokumenty do pobrania: 1) Wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie  działalności gospodarczej
2) Karta oceny formalnej wniosku o przyznanie jednorazowo  środków na podjęcie działalności gospodarczej
3) Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
3.   OCENA WNIOSKÓW*:
* Zasady i kryteria dotyczące oceny wniosków zawarte są w Regulaminie Powiatowego Urzędu Pracy
w Lidzbarku Warmińskim w sprawie szczegółowych zasad przyznawania środków finansowych na organizację poszczególnych form wsparcia oraz w kartach oceny formalnej i merytorycznej dotyczących poszczególnych wniosków, dostępnych w siedzibie PUP oraz na stronie internetowej Urzędu, tj. 
https://lidzbarkwarminski.praca.gov.pl/
3.1 Ogólne zasady
oceny wniosków:

 
  1. Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością ich wpływu, w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
  2. Wnioski niekompletne będą mogły zostać jednorazowo uzupełnione, bądź skorygowane, po uprzednim powiadomieniu Wnioskodawcy przez Urząd.
    W przypadku braku uzupełnienia lub skorygowania wniosku w wyznaczonym przez Urząd terminie, wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie.
  3. Wnioski będą oceniane dwuetapowo:
    • I etap – ocena formalna (na podstawie karty oceny formalnej);
    • II etap – ocena merytoryczna (na podstawie karty oceny merytorycznej).
  4. Wnioski spełniające kryteria formalne będą zakwalifikowane do oceny merytorycznej.
  5. Wnioski po ocenie merytorycznej nie podlegają żadnym zmianom i modyfikacjom.
  6. Lista rankingowa wraz z informacją o sposobie rozpatrzenia wniosków zostanie upowszechniona na stronie internetowej https://lidzbarkwarminski.praca.gov.pl/
  7. Wnioskodawca zostanie pisemnie poinformowany
    o sposobie rozpatrzenia złożonego wniosku.
  8. Wniosek rozpatrzony pozytywnie nie zostanie zrealizowany, jeżeli:
  • wnioskodawca nie dostarczy dokumentów oraz wyjaśnień w wyznaczonym przez tutejszy PUP terminie,
  • w ciągu 30 dni od dnia otrzymania pisma o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, nie zostanie zawarta umowa z przyczyn leżących po stronie wnioskodawcy,
  • brak jest możliwości skierowania przez urząd bezrobotnego spełniającego wymagania wnioskodawcy.
  1. Wnioskodawca może nie otrzymać wsparcia w przypadku, gdy:
  • urząd na dzień rozpatrzenia wniosku będzie posiadał ograniczony limit środków finansowych,
  • realizowany przez urząd projekt/program ma założone
    do zrealizowania wskaźniki efektywności zatrudnieniowej,
  • wnioskodawca na dzień rozpatrzenia wniosku jest
    w trakcie realizacji umowy zawartej z PUP,
  • współpraca wnioskodawcy z PUP w bieżącym roku oraz ubiegłym przebiegała nieprawidłowo np. wnioskodawca nie wywiązał się z warunków wynikających z wcześniej zawartych umów, niewłaściwie realizował oferty pracy, zawarta z wnioskodawcą umowa nie przyniosła oczekiwanego rezultatu w postaci efektywności zatrudnieniowej itp.
  1. Wnioskodawca, może otrzymać wsparcie w części, gdyż urząd zastrzega sobie prawo do:
  • zmniejszenia liczby osób określonej we wniosku,
  • zmniejszenia liczby złożonych wniosków,
  • zmniejszenia liczby wnioskowanych szkoleń,
  • zmniejszenia wysokości przyznawanego wsparcia,
  • zmiany wnioskowanego okresu odbywania stażu lub innej wnioskowanej formy pomocy.
Zasady i kryteria dotyczące organizacji ww. form wsparcia zawarte są
w Regulaminie Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim w sprawie szczegółowych zasad przyznawania środków finansowych na organizację poszczególnych form wsparcia.
4.   INNE WAŻNE INFORMACJE:
Środki odwoławcze: Wnioskodawcy nie przysługuje prawo odwołania od negatywnie rozpatrzonego wniosku.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy      w Lidzbarku Warmińskim przy ul. Dębowej 8 pod nr tel. (89) 767-33-39
lub bezpośrednio:
  • prace interwencyjne: Marlena Szukszta tel. (89) 524-98-29, pok.12 c
  • staże: Edyta Grzelak tel. (89) 524-98-27, pok. 11
  • szkolenia indywidualne: Anna Zawada-Żarska tel. (89) 524-98-40, pok. 13
  • doposażenia stanowisk pracy: Katarzyna Garwolińska tel. (89) 524-98-32, pok. 12 b
  • środki na podjęcie działalności gospodarczej: Agnieszka Królikowska tel. (89) 524-98-34, pok. 11
lub w Punkcie Filialnym Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim przy ul. Dworcowej 4 w Ornecie pod nr tel. (89) 524-98-51
 

nnk.asset.publisher.attachments

Wniosek o organizację prac interwencyjnych dla przedsiębiorcy wersja 2025
Wniosek o organizację prac interwencyjnych dla przedsiębiorcy wersja 2025.pdf 426 KB
Karta oceny merytorycznej wniosku o organizację prac interwencyjnych 2025
Karta oceny merytorycznej wniosku o organizację prac interwencyjnych 2025.pdf 115 KB
Karta oceny formalnej wniosku o organizację prac interwencyjnych
Karta oceny formalnej wniosku o organizację prac interwencyjnych.pdf 134 KB
Karta oceny merytorycznej wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025
Karta oceny merytorycznej wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025.pdf 730 KB
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025
Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025.pdf 670 KB
Karta oceny formalnej wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025
Karta oceny formalnej wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu 2025.pdf 760 KB
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne 2025
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne 2025.pdf 449 KB
Karta oceny merytorycznej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne
Karta oceny merytorycznej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne.pdf 168 KB
Karta oceny formalnej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne
Karta oceny formalnej wniosku o skierowanie na szkolenie indywidualne.pdf 172 KB
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.pdf 3089 KB
Karta oceny merytorycznej wniosku o doposażenie stanowiska pracy (2)
Karta oceny merytorycznej wniosku o doposażenie stanowiska pracy (2).pdf 630 KB
Karta oceny formalnej wniosku o doposażenie stanowiska pracy
Karta oceny formalnej wniosku o doposażenie stanowiska pracy.pdf 286 KB
wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025.pdf 1225 KB
Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działaności gospodarczej 2025
Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działaności gospodarczej 2025.pdf 270 KB
Karta oceny formalnej wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
Karta oceny formalnej wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025.pdf 324 KB
Regulamin
Regulamin.pdf 424 KB

nnk.asset.publisher.info.header

Menu Display