Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Lidzbarku Warmińskim. - lidzbarkwarminski.praca.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-11.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- nie każda zamieszczona grafika posiadała „Atrybut ALT",
- w części zamieszczonych plików .pdf nie można dokonać przeszukiwania tekstu - ponieważ dokumenty składają się z zeskanowanych obrazów a nie tekstu,
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie nie są w pełni dostępne cyfrowo z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł i opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji (pliki wytworzone przez inne instytucje niż tut. Urząd przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych),
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- odpowiedni kontrast,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- moduł wyszukiwania.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 30.03.2023 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mateusz Staszyński, sekretariat@puplidzbark.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 89 524 98 10. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę do Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim prowadzi wejście od ulicy Dębowej. Budynek jest częściowo przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami tzn. posiada specjalny podjazd umożliwiający dostanie się do budynku osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Wewnątrz budynku, na parterze zostały zamontowane szerokie drzwi umożliwiające swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim, ponadto w ww. drzwiach na podłodze nie ma progów blokujących przejazd wózka inwalidzkiego. Dodatkowo na parterze znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na schodach zamontowane są poręcze, kolorem żółtym oznaczono krawędzie schodów wewnętrznych i zewnętrznych dla potrzeb osób słabowidzących. W budynku brak windy dla osób z niepełnosprawnościami. Obsługa osób z niepełnosprawnościami ruchowymi odbywa się na parterze budynku. Na parter budynku prowadzi podjazd umożliwiający dostanie się do budynku osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Budynek posiada specjalny podjazd umożliwiający dostanie się do budynku osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. W budynku, na parterze znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku nie ma parkingu.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba z niepełnosprawnościami ma prawo wstępu do budynku urzędu wraz z psem asystującym oraz psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest posiadanie przez osobę z niepełnosprawnościami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego lub psa przewodnika i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba z niepełnosprawnościami jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego lub psa przewodnika.
- wysłanie wniosku na adres:
- złożenie wniosku za pośrednictwem skrzynki ePUAP lub strony ministra właściwego ds. pracy www.praca.gov.pl
- wysłanie maila na adres e-mail: sekretariat@puplidzbark.pl
- wysłanie faksu na nr 89 524 98 14,
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu 89 524 98 10,
- kontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach 7:00-15:00.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd dysponuje usługą tłumacza języka migowego.
Na stronie https://lidzbarkwarminski.praca.gov.pl/urzad/tlumacz-jezyka-migowego znajduje się film instruktażowy. Aby skorzystać z tej usługi należy zgłosić ten fakt telefonicznie po nr. 89 524 98 10 lub poprzez pocztę elektroniczną: sekretariat@puplidzbark.pl