- INFORMACJE PODSTAWOWE:
|
1.1 | Termin składania i przyjmowania wniosków: | Wnioski będą przyjmowane od 10 kwietnia 2020 r. do 23 kwietnia 2020 r., od 24 kwietnia 2020 r. do 7 maja 2020 r. (modyfikacja z dnia 24.04.2020 r.) od 8 maja 2020 r. do 21 maja 2020 r. (modyfikacja z dnia 07.05.2020 r.) od 22 maja 2020 r. do 4 czerwca 2020 r. (modyfikacja z dnia 22.05.2020 r.) od 06 czerwca 2020 r. do 18 czerwca 2020 r. (modyfikacja z dnia 05.06.2020 r.) od 19 czerwca 2020 r. do 02 lipca 2020 r. (modyfikacja z dnia 19.06.2020 r.) (wniosek należy złożyć do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru) Urząd zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia/wstrzymania naboru wniosków w przypadku dużej liczby wniosków i ograniczonego limitu środków finansowych |
1.2 | Terminy rozpatrywania wniosków: | Wnioski będą rozpatrywane niezwłocznie od dnia złożenia kompletnego wniosku |
1.3 | Miejsce i sposób składania wniosków: | Wnioski należy składać przede wszystkim w wersji elektronicznej za pośrednictwem portalu www.praca.gov.pl Wnioski można składać także bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim przy ul. Dębowej 8 lub w siedzibie Punktu Filialnego w Ornecie przy ul. Dworcowej 4 w godzinach 7:00 – 15:00. |
1.4 | Wzory wniosków: | Wnioski należy składać na obowiązujących w urzędzie formularzach. Linki do wszystkich rodzajów wniosków: Link do strony praca.gov.pl (wersja elektroniczna wniosków) - Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzb ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl (wersja papierowa)
- Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzc ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl (wersja papierowa)
- Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zze ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl (wersja papierowa)
|
2. INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE *: Zasady ubiegania się o dofinansowanie dostępne są na stronie internetowej www. psz.praca.gov.pl Linki do zasad: - Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzb ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl
- Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzc ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl
- Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zze ustawy COVID -19) Link do strony psz.praca.gov.pl |
2.1 | Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne | - Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
|
Dokumenty do pobrania: | - Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych
w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl - Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl
- Umowa o wypłatę dofinasowania części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami
Link do strony psz.praca.gov.pl - Załącznik 2 do wniosku – Kalkulator obrotów Link do strony psz.praca.gov.pl
|
2.2 | Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników | - Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania
w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych. |
| Dokumenty do pobrania: | - Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników,
w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl - Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników
w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl - Umowa o wypłatę dofinasowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników,
w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami Link do strony psz.praca.gov.pl - Załącznik 2 do wniosku – Kalkulator obrotów Link do strony psz.praca.gov.pl
|
2.3 | Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne | - Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej.
- Spadek przychodów jest rozumiany jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
|
| Dokumenty do pobrania: | - Zasady ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych
w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl - Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych
w następstwie wystąpienia COVID-19 Link do strony psz.praca.gov.pl - Umowa o wypłatę dofinasowania części kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych
w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami Link do strony psz.praca.gov.pl - Załącznik 2 do wniosku – Kalkulator obrotów Link do strony psz.praca.gov.pl
|
3. | Ogólne zasady oceny wniosków: | Wnioski będą oceniane pod względem formalnym. Wnioskodawca może nie otrzymać wsparcia w przypadku, gdy urząd na dzień rozpatrzenia wniosku będzie posiadał ograniczony limit środków finansowych. Wnioskodawca, może otrzymać wsparcie w części, gdyż Urząd zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby osób określonej we wniosku. |
4. INNE WAŻNE INFORMACJE: |
Środki odwoławcze: | Wnioskodawcy nie przysługuje prawo odwołania od negatywnie rozpatrzonego wniosku. |
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (89) 767-33-39 lub bezpośrednio (89) 524-98-29 a także na stronach internetowych: praca.gov.pl psz.praca.gov.pl gov.pl/web/tarczaantykryzysowa |